香港新浪網MySinaBlog 精選話題工具
« 上一篇 | 下一篇 »
TAs | 7th Mar 2007, 00:06 | 教學生涯原是夢 | (2062 Reads)

平均分: 10.00 | 評分人數: 1

回來看到很多留言,未覆。

待覆。emoticon

勁多文章債未還,現在先還利息。emoticon


首先要感謝咁多人仲keep住來呢度。

思定是受到壓力,而且是來自校方的壓力--不是因為網誌曝光,而是工作壓力。

正如陳乙東話齋:你有壓力,我有壓力……

先前也大概提過,學校的行政教學助理小姐一鑊翹起,行政工作忽然轉到思定身上(人工又唔見佢過埋俾我),兩邊夾攻之下思定要暫時休息。

終於,經過兩輪兜兜轉轉,校方新請的行政教學助理終於上工(鼓掌)!

思定亦能從吊頸的麻繩之中鬆一口氣……

 

 

血之工作紙

里安納度狄卡比奧有《血鑽》,今日,學校都有血的工作紙!

話說學校用校本課程教通識,所有的工作紙都由教學助理(即小人)負責製作。

一個新年假,本以為學校的校工會印好工作紙,誰知道,他們以一句:唔得閒!要印Mock卷為由,整個假期沒有印過其他工作紙(不止我受害,幾乎全校都中招!)

終於,死拖爛拖之後,工作紙印好……不過未打孔未分班,而這些工作,當然,是轉為由教學助理跟進!

同類事件不是第一次發生,也應該不會是最後一次。

冬天時我還有戴手套,亦自知天氣乾燥,把工作紙分班別時總會先戴上手套,以免被紙割傷。但是今日見天氣潮濕,兼又未凍得要戴手套,也就因此決定徒手進行這類不危險但很容易有意外的工作……

結果?當然是中招!

別看那些紙每張都是軟扒扒的,當要分班分級,逐份分開時,紙的邊沿其實都似刀般鋒利!

啊!

十指痛歸心,再加上「虎口」……

工傷啊!

僱主無良……講笑吧。當然,傷口唔太深,只是少少血,不過割傷了之後仍要用手去分工作紙也真的很痛。

不過,下次當有學生舉手問:阿Sir,我份工作紙點解呢度污糟左?

我可以答:細路!不必驚訝!那是阿Sir的血!足以證明,每份工作紙上面,都有阿Sir心血,所以……俾D心機做好佢啦!唔好又唔見要我影印過啊!大佬!

 

留堂與扣分

新上任的艾倫,是本年度第三位的數學科臨時教師。

人生路不熟,初到貴境,剛好坐在思定隔離,大家年輕人,遇到問題,都會向我這個「老屎忽」詢問意見。

今日,我見他托著腮,對著一張人名紙皺眉……

我:「有甚麼事?」

艾倫:「對了,我想問一下,學校扣操行分的程序和情況,即例如在甚麼情況下可以扣學生操行分,同埋犯乜事會扣幾多分的標準何在?」

於是我大約解釋了學校的扣分制度。(當然亦有講最為教員室傳頌的:「打校長都不過扣三分,好抵!」事件^^)

「咁?如果要留學生堂?」

我又解釋了學校的留堂制度。

艾倫:「咁?其實學生最怕留堂還是扣操行分?」

我含糊地答:「通常是怕留堂,但要睇具體情況……究竟發生甚麼事?」

艾倫於是講出大約情況。那是甚麼我不太記得,其實不外乎駁嘴、唔認錯、欠交功課、遲到之類。碰巧艾倫新來報到,想要殺幾個來立威……

「唔……」

「咁其實即係扣分好定係留佢堂好?或者程序上應該是扣分還是留堂?」

「唔……咁樣呢?其實……」

 

我呻一口茶,說:「其實扣分同留堂兩樣0野並無衝突!你明啦!」

艾倫(頓悟):又係喎!

 

果然,愈做得耐,我愈黑心。

想起:教師精神壓力大,唔多正常其實係好正常。

 


[1]

思Sir,你做呢份工做得好好,我俾你十分,唔使留堂,定期覆診,唔係,定期回覆,定期返黎吹水就得啦。


[引用] | 作者 米Sir | 7th Mar 2007 01:04 | [舉報垃圾留言]

[2]

俾D心機做好佢啦!唔好又唔見要我影印過啊!大佬!
...最有同感係依句, 佢地個書包係一個大黑洞...d野永遠唔知去左邊!好神!


[引用] | 作者 familiar | 7th Mar 2007 01:29 | [舉報垃圾留言]

[3] Re: 米Sir
米Sir :
思Sir,你做呢份工做得好好,我俾你十分,唔使留堂,定期覆診,唔係,定期回覆,定期返黎吹水就得啦。

臣領旨,謝恩!(跪)
願沙皇萬碎萬碎慢慢碎!^^


[引用] | 作者 思定 | 7th Mar 2007 08:35 | [舉報垃圾留言]

[4] Re: familiar
familiar :
俾D心機做好佢啦!唔好又唔見要我影印過啊!大佬!...最有同感係依句, 佢地個書包係一個大黑洞...d野永遠唔知去左邊!好神!

是啊!
通識科試過每人派一個超硬file (同政府用果隻差唔多),方便學生儲存工作紙,又開個locker俾佢地用,結果,仍是每期都有四、五份工作紙唔見……

書包真係個黑洞!
雖然,咁細部PSP同Mp3又唔見佢地唔見……


[引用] | 作者 思定 | 7th Mar 2007 08:38 | [舉報垃圾留言]

[5]

關於影印這個問題,其實和環保是背道而馳。以前讀書的時候,抄筆記是非常重要的,測驗時分分鐘出筆記的內容多過課本。做功課如果有課外題,都係自己抄。根本唔會有“工作紙”這個產物。我是教書以後才知道什麼是“工作紙”。
以前就算有講義要派,學校影印完係唔會有人幫你分班。老師係一張一張的派,然後準備一個釘書機,給學生自己把講義釘好。


[引用] | 作者 一休 | 7th Mar 2007 19:51 | [舉報垃圾留言]

[6]

咦...似乎shiningblue找到同行囉...你們的學校似乎對你們不太好啊...


[引用] | 作者 shiningblue | 7th Mar 2007 21:06 | [舉報垃圾留言]

[7]

沒枉費我仍每夜上來逛一逛, 總算等到了~~~

明白網主們的工作是何等艱辛 -- 小女子亦身同感受, 忙得連自己的網誌也無暇更新 /

不過最重要還是知道網主們不是受「政冶逼害」, 不然這個網誌就真的...XP


[引用] | 作者 天空@路人甲 | 7th Mar 2007 23:01 | [舉報垃圾留言]

[8]

我最後發現了一個毒招...
將d通告同工作紙釘係本手冊到....哈哈...

* 以上招式只適用於小學生


[引用] | 作者 familiar | 8th Mar 2007 00:16 | [舉報垃圾留言]

[9] Re: familiar
familiar :
我最後發現了一個毒招...將d通告同工作紙釘係本手冊到....哈哈...
* 以上招式只適用於小學生

我懷疑如果學校d通告同工作紙比本手冊還厚,你...仲會釘嗎?


[引用] | 作者 一休 | 8th Mar 2007 00:27 | [舉報垃圾留言]

[10] Re: 一休
一休 :
關於影印這個問題,其實和環保是背道而馳。以前讀書的時候,抄筆記是非常重要的,測驗時分分鐘出筆記的內容多過課本。做功課如果有課外題,都係自己抄。根本唔會有“工作紙”這個產物。我是教書以後才知道什麼是“工作紙”。以前就算有講義要派,學校影印完係唔會有人幫你分班。老師係一張一張的派,然後準備一個釘書機,給學生自己把講義釘好。

係啊。以前我考試之前都會自己整份屬於自己的筆記--有時老師的筆記設計框架和我自己的思考模式不太配合,自然就要重做一份。
做過筆記之後真的易入腦好多。
不過我學校的情況有些少唔同。因為通識呢科野係新科,出版社的教科書每本有d好有d唔好,於是決定行「校本」,也就是用最新最hit的時事,加入教統局新課程的內容,再參考坊間教科書,定期整一堆四不像的怪物出來,教學生何謂「通識」。
某程度上,我有時覺得自己都似做返會考、高考時的東西。同時,又覺得自己似run緊間出版社。


[引用] | 作者 思定 | 8th Mar 2007 08:43 | [舉報垃圾留言]

[11] Re:
shiningblue :
咦...似乎shiningblue找到同行囉...你們的學校似乎對你們不太好啊...

多謝。呢度都有好多行家,大家可以交流交流。

其實我唔算太差,起碼我覺得我老細--科主任,對我也很好。同一科的同事亦真係做到合作,而唔係「有分工無合作」那種分豬肉式的教學,起碼大家都會俾意見去改進份教材同教學方法。

不過學校行政混亂、管理層好大喜功、自評互評講大話「督數」之類就經常發生。

至於校工惡晒呢個問題,係老師都搞唔掂,唯有接受。


[引用] | 作者 思定 | 8th Mar 2007 08:47 | [舉報垃圾留言]

[12]

點解你地數學教師一年內要請第三個老臨咁誇張???


[引用] | 作者 blue | 8th Mar 2007 08:48 | [舉報垃圾留言]

[13] Re:
天空@路人甲 :
沒枉費我仍每夜上來逛一逛, 總算等到了~~~
明白網主們的工作是何等艱辛 -- 小女子亦身同感受, 忙得連自己的網誌也無暇更新 /
不過最重要還是知道網主們不是受「政冶逼害」, 不然這個網誌就真的...XP

嘩!多謝捧場!

說來慚愧,我自己都keep唔到每晚上來一次……


[引用] | 作者 思定 | 8th Mar 2007 08:49 | [舉報垃圾留言]

[14] Re:
familiar :
我最後發現了一個毒招...將d通告同工作紙釘係本手冊到....哈哈...
* 以上招式只適用於小學生

呢招聽過,一次半次重要的通告咁樣做都好合理,例如「成績PK通知書」、「催交學費回條」等,不過如果每野都釘,本手冊好快會變蜜蜂竇。

變奏的方法係寫手冊提佢要簽回條。

而家試緊把工作紙用file 入住,然後開學時叫佢地響file 度設計封面,呢部份當然話會評分(其實唔計),旨在讓學生覺得個file 係佢0既,有翻些少歸屬感,望佢會生生性性keep好佢。但是裡面的工作紙一張半張唔見左就好難處理。

又,其實好多中學生呢,係可以連手冊都唔見埋……我老媽子就會話:呢類人,個頭甩得都甩左。


[引用] | 作者 思定 | 8th Mar 2007 08:56 | [舉報垃圾留言]

[15] Re: blue
blue :
點解你地數學教師一年內要請第三個老臨咁誇張???

呢壇野真係一言難盡。數學科果位並唔係常額的教師,而係類似我呢種教學助理的變種生物--臨時教師。

其實數學的流動性算係咁,英文科試過一個學期換五次教學助理/ 臨時教師!

臨時教師並唔係乜長期職位,無前途無後路,有人工無福利。做呢份工的通常只有兩類人:騎牛搵馬型、博升老師型。騎牛搵馬的,當搵到紀律部隊/空姐/康樂管理/編輯之類唔關事的工作之後,自然就會消失。

至於那些有志投身教育的,通常在做臨時教師期間,會讀個為期兩年的PGDE教育文憑,然後修成正果變成老師--那時候他們通常都唔會留響原校。(因為如果原校有常規教師的位早就俾左佢地做)

簡言之,臨時教師是個過冷河的職位。走,係好正常。


[引用] | 作者 思定 | 8th Mar 2007 09:18 | [舉報垃圾留言]

[16]
思定 :
不過我學校的情況有些少唔同。因為通識呢科野係新科,出版社的教科書每本有d好有d唔好,於是決定行「校本」,也就是用最新最hit的時事,加入教統局新課程的內容,再參考坊間教科書,定期整一堆四不像的怪物出來,教學生何謂「通識」。某程度上,我有時覺得自己都似做返會考、高考時的東西。同時,又覺得自己似run緊間出版社。

其實電腦科和通識科差不多,電腦科基本上可以話係冇教科書。我一直都認為教電腦科很慘,我要自己做講義和工作紙。上過這個網站後才開始心理上平衡小小。
不過自己考試、自己run間出版社,如果有用都還好。心情最down的是做完d試卷,出版了很多講義,d學生連睇都冇睇,經常在電腦室內發現自己做的講義。又係個句,浪費紙張,唔環保。
至於俾個file佢地,唉,下次無帶個file返學,咪又係無用。


[引用] | 作者 一休 | 8th Mar 2007 11:59 | [舉報垃圾留言]

[17] Re: Re:
思定:
...但是裡面的工作紙一張半張唔見左就好難處理。
又,其實好多中學生呢,係可以連手冊都唔見埋……我老媽子就會話:呢類人,個頭甩得都甩左。

一張半張叫佢地自己借人地o個d影印咪算囉, 佢唔印係佢事啦!
其實有d中學生呢(例如我), 本手冊唔會唔見, 不過就真係攞黎袋住咁囉, 十年都唔睇一次, 手冊都成日唔簽......
思sir加油呀! 我支持你做好呢份工o架!(不過唔好太搏呀, 內傷冇得賠o架!!


[引用] | 作者 | 8th Mar 2007 12:18 | [舉報垃圾留言]

[18] Re: Re:
思定 :
familiar :我最後發現了一個毒招...將d通告同工作紙釘係本手冊到....哈哈...* 以上招式只適用於小學生

呢招聽過,一次半次重要的通告咁樣做都好合理,例如「成績PK通知書」、「催交學費回條」等,不過如果每野都釘,本手冊好快會變蜜蜂竇。
變奏的方法係寫手冊提佢要簽回條。
而家試緊把工作紙用file 入住,然後開學時叫佢地響file 度設計封面,呢部份當然話會評分(其實唔計),旨在讓學生覺得個file 係佢0既,有翻些少歸屬感,望佢會生生性性keep好佢。但是裡面的工作紙一張半張唔見左就好難處理。
又,其實好多中學生呢,係可以連手冊都唔見埋……我老媽子就會話:呢類人,個頭甩得都甩左。

唔會變成蜜蜂竇啦! 通常佢地又唔會衰到次次唔見, 我只會係佢地唔見左原本果張, 再比番張佢時先用依招, 如果佢簽番張通告或者做番張工作紙, 就會拆番佢落黎!...小學生都ok既!


[引用] | 作者 familiar | 8th Mar 2007 22:29 | [舉報垃圾留言]

[19] Re: familiar
familiar :
唔會變成蜜蜂竇啦! 通常佢地又唔會衰到次次唔見, 我只會係佢地唔見左原本果張, 再比番張佢時先用依招, 如果佢簽番張通告或者做番張工作紙, 就會拆番佢落黎!...小學生都ok既!

原來如此。我以為次次都釘添。
咁都唔錯,下次等我都試下先^^。話唔定對中學生都有用!


[引用] | 作者 思定 | 9th Mar 2007 00:07 | [舉報垃圾留言]

[20] Re: 一休
一休 :
其實電腦科和通識科差不多,電腦科基本上可以話係冇教科書。我一直都認為教電腦科很慘,我要自己做講義和工作紙。上過這個網站後才開始心理上平衡小小。不過自己考試、自己run間出版社,如果有用都還好。心情最down的是做完d試卷,出版了很多講義,d學生連睇都冇睇,經常在電腦室內發現自己做的講義。又係個句,浪費紙張,唔環保。至於俾個file佢地,唉,下次無帶個file返學,咪又係無用。

呢個又係迷思。咪以為電腦科無紙化就好環保,其實計埋用電、print 錯的notes, 草稿,其實都好浪費。

不停影印之後,很多時年尾總會響課室窗台的下面找回那些原來的「殘肢」,總是無比心痛。

File果招係俾佢放響學校個locker,唔駛帶返去,費時又被家長投訴書包超重。唔見file 要佢自己出錢買過個。

不過file在,但裡面無餡的情況亦時有發生。

原來睇呢個blog仲可以平衡心理……我都唔知添。


[引用] | 作者 思定 | 9th Mar 2007 00:14 | [舉報垃圾留言]

Next